21 Haziran 2015 Pazar

En iyi Antidepresan hangisidir? Serotonin - Noradrenalin

En iyi antidepresan,psikiyatri,Serotonin - Noradrenalin

Merhabalar arkadaşlar ben siberyazilimci, bugün sizlere hastalıkların en büyüklerinden depresyon dan ve anti-depresyon ilaçlardan bahsedeceğim.En iyi antidepresan ilaç diye bir şey yoktur her bünyede farklı etkiler gösterirler.Öncelikle aşağıda ismini vereceğim ilaçları Doktor'a gitmeden kullanmayın ciddi yan etkileri görülebilir vucudunuzda.Aşırı depresyonda iseniz sağlam bir psikiyatri doktoruna görünürseniz sizlere yardımcı olacaktır.Sonuçta işleri bu.
antidepresan

Öncelikle biraz Biyoloji Kimya açısından bakalım

Vucudumuzda Mutluluk,Anlama,anlam verme,depresyon,dikkat eksikliği,uyku ve cinsel fonksiyonlar vs. gibi yaşamsal olayların başını Serotonin hormonu çeker.Çok önemli olan bu mubarek serotonin beyinde salgılanır.Ve vucudumuzun belirli kısımlarında üretilir yani hazır almıyoruz.Aşırı salgılanmasında gülmenizi sağlayabilir veya ihtiharda ettirebilir.

Nor-adrenalin hormonuda öz güven açısından önemlidir.Ben başarırım dedirtir.

Serotonin ve Noradrenalin eksikliğinde neler olur?

Anksiyete başta olmak üzere panik atak,takıntı hali,uykusuzluk,anormal düşünceler,aşırı sinirlilik hali,kendine güvenememe,okuduğumuz bir yazıyı 50 kerede anlayamama,dikkat eksikliği,öz güven eksikliği gibi bir çok duygusal olaylara yol açar ve psikiyatri'ye 20dk boyunca dert yanmanıza gerek kalmayabilir çünkü iki kelimektir.

Antidepresan Kullanımı etkileri (2 Yıllık Hastane Ev Arası Tecrübelerim)
Antidepresanlar vucuttaki serotonin hormonunu dengelemeye çalışır.Hücreler hormonu kullanmak için emerken antidepresanlar emilimi engeller reuptake yaparlar.Nörotransmitter maddeler arasında uzun süre kalırlar ve Çeşitli Depresyon hallerinden kurtarırlar.Vucudunuzda uzun süre kalır.

Lustral-Selectra-Seralin 50mg-100mb(sertralin) = İlk Lustral aldığımda nefes darlığı ile etki gösterdi buna bağlı olarak ben dozu arttırdıkça beni depresyona dahada soktu kontrolsüz kullanımdan olsa gerek serotonin sendromundan çıkamadım.Zaman ilerledikçe bir şeyleri umursamamaya başladım.Kahkaha atacağınız zaman sizi aşırı güldürür mal bir gülümseme hali ile dolaşırsınız.Ayrıca tüm anti depresanlar geç boşalmanızı sağlar..SSRI Grubunun en meşhur üyeleridir.

Paxil-Paxera 20mg-30mg-80mg(paroksetin) = Sertralinden sonra paroksetine başladım.Sertralin etken maddesine göre insanı biraz daha rahatlatıyor fakat aşırı asabilik gördüm kendimde.Kaslarınızı gevşetiyor aşırı uyku yapıyor.Şuan hala kullanıyorum.Spazmolitik ilaç kullandığım için kas gerilmelerini engelliyor.SSRI Grubundadır kendileri.

Cymbalta 30mg 60mg = Lustral ve paxil'e taş çıkartan bir yanıda seçici nor adrenalin özelliği olması.1 Ay kullandıktan sonra aşırı öz güven veriyor.Bazı şeyleride takmamanızı sağlıyor.Anksiyete  ve sosyofobi hastaları içinde bire bir.Fiyatıda diğerlerine göre pahalı elden alırsanız.Prozac'a rakip olarak üretilmiş.SNRI Grubundadır kendileri.

Dideral 40mg = Panik atak ve aşırı heyecan için sağlam bir beta blokeri.Arada içiyorum.

Zestat 15-30-45mg = Paxil ve lustral gibi SSRI grubu anti depresanlardan farklı olarak Cymbalta gibi SNRI sınıfına komşu NaSSa sınıfı antidepresandır.Serotonin ve noradrenalin hormonlarını sizler için yakalar.Zestat aşırı yemek yediriyor bende.Gece uykudan önce alınıyor beyninizden uyku akıtıyor.Hala kullanmaktayım.Rüyalarınıza garip karekterler sokar.83 lvl Warrior'un elinde +8 Flame  Mage sıtafı görebilirsiniz.

Rameron = zestat ile eşdeğerdir. Acayip uyutur ve yedirir.Zestat gibi garip rüyalar gördürür.NaSSa Grubundadır kendisi.

Prozac 20mg = Yeşil reçeteli bir Antidepresan pek bi etkisini göremedim.2 Ay kullandım. Daha çok Major depresyondakiler için tavsiye ediyor galiba doktorlar.Aşırı dozda yan etki olarak depresyona sokuyor.Kafa felan buldurmuyor bunu düşüneniz varsa.Belirli bir süre sonra diğer antiler gibi aman salla gitsin umursamıyorum tarzına sokabiliyor.

Cipralex 10-20mg(Essitalopram)= Sağlam bir teskin edici.İşinize derslerinize odaklanmanıza yardımcı olur.Diğer depresyona sokacak durumlarada iyi gelmektedir.SSRI Grubunda bu arkadaşta.

SSRI = Seçici Serotonin geri alım inhibitörleri
SNRI =Seçici serotonin ve noradrenalin inhibitörleri
NaSSa = noradrenerjik ve spesifik serotonerjik

Ek olarak: Bunların hiç birisi kafa yapmaz arkadaşlar,yapar deyip ciğerlerinizi çökertmeyin her şey dozunda güzel.Sizde güzelsiniz.Depresyonlu kederli hayat felsefesinden kurtulduğunuz anda sizden güzeli olmaz.

Kısaca amatör olarak kullandığım antidepresanları yorumladım şuan doktorun yazdıkları
.Cymbalta 60mg Paxera 10mg Dideral 40,Zestat 15mg  Bu ilaçları yapandan allah razı olsun ne diyeyim.Yaz geldi diye depresyona giren beni,hoş gelmiş diye yorumlattı.Hastaneye yatmaktanda kurtardı. Sen iyiysin iyi bir şeyin yok diyenler olabilir size çevrenizde.Gülün geçin.Derdinizi  sadece doktora anlatın.
siberyazilimci.net
Share:

1 yorum:

  1. merhaba.ilaçları kullanımda terleme yaşıyormusunuz ? ben 4 yıldır kullanıyorum.2 yıldır inanılmaz bir terleme başladı.bırakınca terleme azalıyor ama bu seferde yoksunluk oluyor.acayip bir durumdayım.terletmeyen antidepresan araştırmasındayım.

    YanıtlaSil