22 Temmuz 2013 Pazartesi

Twitter Kurucusu Biz Stone'dan Ücretli Facebook Önerisi


Twitter kurucularından Biz Stone’un Mark Zuckerberg’e tavsiyeleri var. Stone, blogunda kaleme aldığı yazıda Facebook reklamlarını gereksiz bulduğunu dile getirirken sosyal ağın reklamsız Facebook kullanımı için bir ücret politikası belirlemesi gerektiğini savunuyor.
Kendi Facebook deneyiminden yola çıkan Biz Stone basit uygulamalar ve ağların ilgisini çektiğini söylüyor. Facebook ilk çıktığında hemen üye olduğunu ama gelen taleplerden ve karışık ayarlarından dolayı bunaldığını ifade eden Biz Stone şu anki projesi Jelly sayesinde yeniden Facebook dünyasına girdiğini söylüyor. Zira Stone, Jelly’deki çalışma arkadaşlarının birçoğunun eski Facebook çalışanı olduğunu ve onların yardımıyla daha basit bir Facebook kullanımına yöneldiğini belirtiyor.

Ancak Biz Stone’un sosyal ağa eleştirileri bununla da bitmiyor. Facebook’taki reklamların yararlı ya da kullanıcı etkileşimine müsait olmadığını dile getiren Twitter kurucusu, kullanıcıların bu reklamlara öyle ya da böyle katlandığını çünkü ağın ücretsiz olduğuna dikkat çekiyor.
Bunun için Stone’un bir fikri var. Stone, Facebook’un ücretli bir reklamsız modele geçmesini öneriyor. Uygulamalarda olduğu gibi küçük bir mebla karşılığında reklam görmek istemeyen kullanıcıların satın alabileceği modelle Facebook’un böylelikle hem bazı kullanıcılarının sevindireceğini hem de gelirlerini arttıracağını savunuyor. Hatta Facebook’un bu reklamsız platformuna bazı ekstra özellikleri de dahil edebileceğini öne sürüyor.
Biz Stone’un bu premium model için fiyat önerisi bile var. Stone’a göre reklamsız Facebook platformu ayda 10 $ fiyatla sunulabilir. Eğer Facebook kullanıcılarının %10′u bu modeli satın alırsa bunun Facebook için aylık 1 milyar dolar anlamına geleceğini savunan Twitter kurucusunun bu fikirlerinin Facebook tarafından nasıl karşılanacağı ise merak konusu.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder